.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
40 درصد جرایم گلستان در گرگان رخ می دهد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از مجموع جرائم استان، 40 درصد آن در گرگان که مرکز استان است اتفاق می افتد.

به گزارش مهر، احمد فاضلیان عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: 20 درصد جرایم در گنبد، 10 درصد در علی آباد و مابقی در بقیه شهرهای استان اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: سال 89 نسبت به نسبت سال 88، جرایم مربوط به مواد مخدر 50 درصد و در سرقت 49 درصد رشد وجود داشت که عوال اجتماعی، انتظامی و قضایی در آنها دخیلند.

وی در ادامه به بیان شماری از عوامل اجتماعی موثر در رشد جرایم پرداخت و گفت: عدم تعادل بین جمعیت و اشتغال، اختلافات فرهنگی، ورود باندهای مختلف خلافکار، سهل انگار و نا آگاهی مردم و ضعف باورهای دینی از مهمترین عوامل اجتماعی افزایش میزان جرم است.

فاضلیان افزود: از منظر انتظامی نیز نامناسب بودن ساختار انتظامی استان علیرغم تلاشهایی که می شود و کمبود پاسگاهها و امکانات و از نظرقضایی صدور احکام نامناسب نیز از دیگر عوامل رشد جرم در استان است.

وی در ادامه با اشاره به جرایم رایانه ای گفت: در این بخش نیزپرونده های متعددی در استان وجود داشت که برای رسیدگی به آنها یک شعبه تخصصی در استان دایر شده است.

فاضلیان تصریح کرد: با شرکتهای هرمی نیز در استان برخوردهای قاطعی صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه در آینده با تهدید جرایم رایانه ای مواجه هستیم گفت: دوره های آموزشی ویژه ای برای قضات برگزار شده است، اما خود مردم نیز باید با نوع و شیوه این جرایم آشنا شوند، این جرایم مسئله ایست که همه مردم باید در برابر آن احساس خطر کنند.

وی در پایان سخنان خود به جرایم کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: از لحاظ قانونی برخورد با کارکنان دولت مشکلی ندارد بلکه شدید تر نیز برخورد خواهیم کرد.

فاضلیان افزود: در دادگستری معتقدیم که با تخلفات در این حوزه باید برخورد بازدارنده و مناسب صورت گیرد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.